Mon - Fri : 09:00 - 17:00

///
Komentarze0
Kategoria

Za nami kilka miesięcy nauki, przed nami -wakacje. Zanim jednak nadejdą,   czeka nas jeszcze wiele  atrakcji: obóz szkoleniowo-rekreacyjny- Kadet 2016, udział w obchodach  Dnia Dziecka w Zielonej Górze, czy  krótki kurs płetwonurkowania.

Rok szkolny 2015/2016 powoli zmierza ku końcowi. To dobry moment na podsumowanie naszych sukcesów i aktywności. W zawodach sportowo-obronnych Sprawni jak żołnierze 2016 województwa lubuskiego w klasyfikacji indywidualnej zajęliśmy trzy pierwsze miejsca, a w zespołowej – III i IV. W Ogólnopolskim Turniej Wiedzy
o Pożarnictwie
w etapach gminnych nasi uczniowie zajęli dwa I miejsca, a w powiatowychII i III. Wzięliśmy również udział w Zawodach pożarniczych OSP, co dało nam  I m. w powiecie. Wraz z funkcjonariuszami PSP z JRG nr 2 w Zielonej Górze przeprowadziliśmy próbna ewakuację szkoły.  W Wojewódzkim Turnieju Klas o Profilu Policyjnym nasz zespół zajął VII miejsce. W XXIV Rejonowych Mistrzostwach Pierwszej Pomocy PCK spisaliśmy się na 6.  Jak co roku mamy również swoje osiągnięcia w gminnym Konkursie Wielkanocnym. Za ozdobę  wielkanocną nasza uczennica otrzymała wyróżnienie, a w robieniu pisanek byliśmy bezkonkurencyjni, zdobywając I i III m. W Młodzieżowym Konkursie Filmów o Prawach Człowieka w ramach 13. Objazdowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS znowu stanęliśmy na podium, zajmując III miejsce. Najlepsi okazaliśmy się w XVIII Międzyszkolnym Konkursie Recytatorskim- I m. Nie do pobicia byliśmy także w konkurs na inicjatywę lokalną   Lubuskiej Akademia Debat Szkolnych –I m. Nie zabrakło nas także na Olimpiadzie Języka Niemieckiego oraz podczas Zielonogórskiego Dyktanda z Języka Niemieckiego zorganizowanego przez UZ.  Wielką satysfakcją był udział w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym Granice rzeczywistości.  Z niecierpliwością czekamy na wyniki konkursu na opowiadanie fantastyczne, który  organizowany jest przez Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra-  Fantazje Zielonogórskie.  Niezaprzeczalnym sukcesem jest wynik osiągnięty w XVII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego Sprachdoktor. Uczeń naszej szkoły zajął II miejsce w województwie lubuskim, a 115 w kraju.  W konkursie plastycznym Historia malowana reprezentantka naszej szkoły zajęła II m. w województwie.

Nie sposób nie wspomnieć o aktywności sportowej: Mistrzostwach Powiatowych w Indywidualnych Biegach Przełajowych, Mistrzostwach Powiatowych w Tenisie Stołowym, Mistrzostwach Powiatu Zielonogórskiego w ramach Lubuskiej Olimpiady Młodzieży 2015/2016 w skoku w dal, w pchnięciu kulą , w biegu na 800m, w biegu na 100 m.

Rok szkolny 2015/2016 to czas wielu inicjatyw i projektów, np.  Młodzi Głosują,  Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu, Projekt: kultura czytelnicza , Książka- najlepszy prezent na święta.        Nie zabrakło również konkursów szkolnych:  Łamańce językowe– konkurs wiedzy o krajach niemiecko- i anglojęzycznych z okazji Europejskiego Dnia Języków; na kaligram związany z wojskiem,  z policją, ze strażą;  szkolny konkurs plastyczny o tematyce związanej z Hallowe’en- słowniczki obrazkowe; mikołajkowy konkurs literacki na najbardziej oryginalny list do św. Mikołaja.

W ramach współpracy z naszymi partnerami zabezpieczaliśmy podczas X Europejskiej Nocy Muzeów pokazy grup rekonstrukcyjnych oraz pilnowaliśmy  wyposażenia muzealnego w Lubuskim Muzeum Wojskowym w Zielonej Górze z/s w Drzonowie.  Uczestniczyliśmy w imprezie rekreacyjnej Majówka w Parku zorganizowanej przez Zielonogórski Ośrodek Kultury. Nie  mogło nas zabraknąć na uroczystych obchodach święta pułku i podczas  III Sztafetowego Biegu Przeciwlotników. W ramach współpracy z Jednostką Strzelecką 4053 Zielona Góra  kadeci klas wojskowych przeszli przez ciekawe szkolenie specjalistyczne z czerwonej taktyki. Uczniowie klas pożarniczych odbyli  zajęcia w komorze dymowej  na terenie JRG nr 2 w Zielonej Górze. Kadeci mieli możliwość  nie tylko ćwiczyć  na sprzęcie zarezerwowanym dla funkcjonariuszy pożarnictwa, ale również ćwiczyć  razem z nimi, biorąc udział  w przygotowaniu do próbnej ewakuacji  w Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów. Uczniowie klas policyjnych w ramach wycieczki do Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze mieli  możliwość poznania codziennych zadań policji.

W roku szkolnym 2015/2016 nie zabrakło nas także w życiu kulturalnym regionu. Zwiedziliśmy ekspozycje stałe i czasowe Muzeum Ziemi Lubuskiej; Muzeum Dawnych Tortur i Muzeum Wina.     W Teatrze Lubuskim w ramach projektu Teatr nie gryzie – spróbuj go oswoić oglądnęliśmy sztukę M. Prześlugi pt. Besta w reż. P. Jaszczaka. Zwiedziliśmy zasoby Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. C.K. Norwida, gdzie z naszej inicjatywy otwarta została wystawa Czas honoru i wolności, gen. Grot- Rowecki.  Byliśmy w Warszawie, Krakowie…

Jak na małą szkołę, to dużo, prawda?

Strona Liceum jest w trakcie przygotowań do aktualizacji.

Informacje zawarte na stronie mogą być nie aktualne.